De eerste maand - Reisverslag uit Punda, Congo, Democratische Republiek v van Julia Kooijman - WaarBenJij.nu De eerste maand - Reisverslag uit Punda, Congo, Democratische Republiek v van Julia Kooijman - WaarBenJij.nu

De eerste maand

Blijf op de hoogte en volg Julia

20 Februari 2015 | Congo, Democratische Republiek v, Punda

Wauw wat gaat de tijd hier snel en wat heb ik het naar mijn zin !
Er zijn hier zoveel leuke dingen te doen, afgelopen maand heb ik veel gedaan en het voelt op het werken na al helemaal als thuis.
Project x was een van de grote dingen deze maand, een groot feest midden op kokomobeach tussen de palmbomen met vuurwerk! Elke maand wordt er een groot feest hier gegeven dus hopelijk volgende maand weer!
In Curaçao wordt er ook heel groot carnaval geviert, of hoe ze het hier noemen: karnival.
Karnival bestaat het meeste uit optochten met veel groepen, een groep bestaat uit ongeveer 100mensen. Deze mensen betalen ongeveer 1000gulden om mee te lopen , van dit geld krijg je ook een op maat gemaakt kostuum van de naaister die de groep heeft ingehuurd. Op zondag was ik vrij en hebben Judith, Jamie, Deborah en ik gekeken naar de optocht. De kostuums zijn prachtig en de muziek maakt het helemaal af!
Natuurlijk konden we het niet laten on op één van de avonden naar de Brabantse avond in cafe de tijd te gaan, hier was iedereen verkleed zoals in Nederland en werd er alleen maar Nederlandse carnavals muziek gedraaid. Dit was echt een hele leuke avond, net of we in een kroeg in Eindhoven stonden!
Laastst was ik op een zondag vrij en toen zijn we ook naar een mooi strand geweest met een groep en daarna hadden we een afgelegen plek gevonden waar we konden bbq'en (op het stand mag je niet bbq en), deze plek was prachtig aan het water en met de ondergaande zon hebben we een lekkere hamburger gegeten.
Naast alle leuke feestjes elke avond moet er natuurlijk ook elke dag gewerkt worden, ik begin elke dag om 15.00 en rond 23,30 ben ik ongeveer klaar.
Het wordt steeds gezelliger op het werk en ik denk dat het ookwel komt door de leuke dagen die er georganiseerd worden. We hebben afgelopen maand een vollybal tournooi gehad op het strand waaraan ik heb mee gedaan, daarna was er nog een bbq en dan leer je wel je collega's wat beter kennen dan tijdens het werken.
Naast de vollybal dag was er ook een ochtend of middag( net wat je uitkwam) een teambuilding training op het strand.
Een aardige Nederlandse man organiseerde dit en de dag bestond onderandere uit katepulten maken en een vlot maken waarmee je de zee op ging. Op het einde had Hilton nog voor lekkere pizza's gezorgd.
Ook werd er carnaval gevierd in een banqueting zaal voor het personeel, dit was ook weer met hapjes en drankjes en veel dansjes! Het werk ligt dan ook gewoon een uur tot 2uur even stil haha!
Het is soms lastig met het werken omdat er veel Papiaments of Spaans wordt gepraat onderling maar het gaat steeds een beetje beter.
Een paar dagen heb ik helaas niet kunnen werken omdat ik last had van mijn voet, er zat een gekke bult. Hiermee ben ik naar de dokter geweest en na een week zijn ze erachter gekomen dat ik een grote ontsteking had. Gelukkig heb ik goede medicijnen gekregen en was ik er redelijk snel van af. Ook mocht ik bij het Hilton zittend werk doen zodat ik niet in de knoei met mijn uren kom.
Na deze eerste maand heb ik een weekeind vrij en gaan we met een groep van ongeveer 100 mensen naar klein Curaçao! Moet tenslotte toch gevierd worden dat we hier een maand zitten haha!
Klein Curaçao is een onbewoond eiland en na ongeveer 1,5uur varen ben je er. Hier kunnen we gaan snorkelen en bbq'en, we blijven in de buitenlucht overnachten en zondag aan het eind van de dag is de mini vakantie voorbij!
Eigelijk voelt elke dag hier als vakantie!