De eerste week - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Julia Kooijman - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Julia Kooijman - WaarBenJij.nu

De eerste week

Blijf op de hoogte en volg Julia

26 Januari 2015 | Curaçao, Willemstad

Bon dia dushi's!
De eerste week is voorbij gevlogen, wat hebben we nu al weer veel beleefd!
Deze week begon allemaal op Schiphol, het was natuurlijk wel even moeilijk om iedereen gedag te zeggen en in het vliegtuig te stappen maar toen we goed en wel in net vliegtuig zaten hadden we er allemaal ook echt heel veel zin in.
We kwamen plaatselijke tijd rond 23.00 aan en na 11uur in net vliegtuig gezeten te hebben waren we aardig moe maar we hebben wel nog een drankje gedaan bij café de tijd.
Op de tweede dag zijn we naar de autoverhuur va Wereldstage gegaan en hebben we twee mooie autootjes gehuurd, dit is nodig omdat we anders niet bij ons stage bedrijf kunnen komen. De criminaliteit is groot door het grote verschil tussen arm en rijk.
Deze dag zijn we ook op zoek gegaan naar een supermarkt voor de hoognodige spullen en zijn we 's avonds gezellig uit eten geweest bij 'de buren' hier heb ik heerlijk vis gegeten. daarna hoorde we dat het die avond allemaal te doen was in de ellies, elke dinsdag is daar een happy hour van vijf tot zes en dan kan je voor 15 gulden onbeperkt drinken.
De mixjes zijn hier voor 80 procent gevult met alcohol dn 20 procent met frisdrank dus het is dan altijd heel druk!
Dinsdag zijn we langs de stage bedrijven gereden en dus ook voor het eerst over de grote brug. Dit is even wennen want onze auto heeft niet zo veel pk dus elke keer zijn we weer blij als we erover heen zijn. deze brug is namelijk heel erg stijl.
Ik heb bij het Hilton een rondleiding gehad en eindelijk mijn eerste werkdag te horen gekregen.
Smiddags zijn we naar cabana Beach gereden, heerlijk aan het stand gelegen en 's avonds hebben we gekookt. Cabana is het op woensdag helemaal dus hebben we daar een kijkje genomen. Dit is een wat luxere strandtent met live muziek.
Donderdag zijn we naar de grote knip gereden, dit is een half uurtje rijden en echt het mooiste strand dat ik ooit gezien heb. Dit is niet aangelegd of met strandbedjes maar echt met loco's.
Savonds hebben we gegeten bij 'wilhelminaplein' heerlijke paste met garnalen.
Vrijdag zijn we naar de kleine knip geweest, dit is bijna hetzelfde als je grote knip. Savonds hebben we zelf gekookt en hebben we insenitie gedaan, het is warm maar wel erg lekker om hier ook te kunnen sporten!
Zaterdag zij. Judith Geena en ik de dag begonnen met een stukje te gaan hardlopen, dit was ongeveer drie km maar wederom heel lekker om te kunnen sporten.
Hierna zijn we naar mambo geweest, heerlijk aan het strand gelegen en natuurlijk was er ban 5 tot 6 weer happy houd met live muziek waar we gebruik van hebben gemaakt! Iedereen stond op van zijn ligbedje en het feest begon! Salons hebben we wraps gemaakt en hebben we in de stad met een groepje cocktails gedronken aan de overkant van de pondjes brug.
Vandaag was er ook een meisje overvallen in de straat van ons huis, even opletten dat we dus niet alleen over straat lopen hier want dat gebeurd hier vrij regelmatig helaas.
Toen was het alweer zondag, de laatste dag van onze vakantie en daar hebben we goed gebruik van gemaakt door heerlijk een dagje naar de grote knip te gaan en 's avonds lekker uit eten te gaan bij cabana Beach, greenhouse.
Hierna zijn we doorgelopen over het strand naar mambo waar we heerlijk hebben staan dansen.
Het was een heftig weekje (vooral door de jetlag) maar wat hebben we al leuke dn vooral mooie dingen gezien en meegemaakt! Via deze weg lijkt het me leuk om om de paar weken een klein verslagje uit te brengen wat er hier allemaal gebeurd,
Liefs vanuit het zonovergoten Curaçao!